Rabu, 6 Mei 2009

Iskandar Zulqarnain

Bebaru ini aku beli sebuah buku dengan tajuk Benarkah Iskandar bukan Zulqarnain. Buku ini adalah antara buku2 terbaik aku pernah baca berkenaan pengolahan isinya. Ada antara buku yang pernah aku baca bersifat anti Klimaks, menarik pada permulaan kemudian hambar pada bab2 terakhir. Perkara ini tidak berlaku pada buku ini, mukaddimahnya pun telah menaikan ghairah untuk membaca sehingga 90 darjah. Setiap bab dan isinya penuh kehangatan dengan takat keghairahan untuk menghabiskannya sentiasa berada pada tahap maksima.
Sebelum tiba pada makam utama tajuk, pengolahan pengenalan begitu menarik. Rentetan peristiwa dan sejarah nabi diceritakan dengan jelas sehingga kita akan mengerti siapa Zulqarnain itu dan apa buktinya. Peristiwa Zulqarnain membina tembok dan fakta dimana peristiwa berlaku juga dicatat dengan jelas. Yakjuj dan Makjuj juga dikupas identitinya dan pemahaman kita selama ini akan sedikit terbuka berkenaan siapa makhluk ini dan adakah ia masih mengorek dinding. Bab akhirnya memberikan klimaks yang sebenar, bergetar2 menikmati kepuasan minda yang hakiki.
Buku yang bagus untuk santapan minda.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yakjuj dan Makjuj la

struggling engineer berkata...

uik...artikel mastika kembali lagi....artikel 'lembaga hitam muncul di kemaman' bile nk keluar...

Ibnu Ismail_77 berkata...

Terima kasih,
aku dah betulkan ejaan. Pasal lembaga hitam tu aku rasa nanti aku komen dalam blog "kisah2 ajaib" struggling engineer.

Assiddiq berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Assiddiq berkata...

salam.. Komen cerita ni mmg best..
betul2 rasa kepuasan.. cuba lah membaca nya..~