Isnin, 29 September 2008

Selamat Hari Raya

Tahun ni aku sepatutnya beraya kat tempat kerja, kebetulan hari raya pertama dan kedua kena pada syif siang aku. Lagi seminggu nak raya pihak pengurusan mengambil keputusan nak shut down loji selama 14 hari. Bukan pasal nak sambut raya tapi pasal gudang dah penuh kerana pemintaan pelanggan yang berkurangan. Jadi dapatlah aku bercuti untuk berhari raya.

Aku mendapat banyak komen yang positif dan negatif dari rakan2 berkenaan dengan blog aku ni, yang paling hebat...blog sembang picisan jurutera.

Pada permulaan nak buat blog ni ada timbul perasaan malu dan rendah diri jugak, ye lah ilmu tak seberapa nampak macam berlagak pulak. Ada jugak member2 yang menempelak aku pasal buat blog yang tak power ni.
Sebenarnya blog aku ni bukan aku nak tujukan pada lulusan luar negara yang kini bertugas sebagai perunding kejuruteraan bagi syarikat besar serata dunia. Aku tujukan pada mereka yang baru nak bertapak dalam bidang pemprosesan kimia dan masih tercari -cari frekuensi yang betul untuk memulakan tugas. Dengan mengambil pengalaman aku sewaktu memula bertapak dalam bidang ini...lost.
kebanyakan perkara aku dapati dengan belajar dari kesilapan, melalui orang lama dan pembacaan yang aku rasa mereka orang baru sepatutnya tahu akan aku masukan kedalam blog aku ini..InsyaAllah!
Prinsip aku amat mudah iaitu, hasil kesilapan seorang jurutera yang x seberapa power macam aku melahirkan keterbukaan minda seorang jurutera atau tenaga kerja muda.
Bagi aku blog yang x power ni jika mampu membawa seorang jurutera atau tenaga kerja loji pemprosesan untuk mencari sumber rujukan semata2 nak buktikan yang tulisan aku adalah picisan, ianya sudah cukup bermakna buat aku.
Selamat hari raya...maaf zahir batin.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus....power ke x power tu subjektif....bangga aku ada graduan lulusan universiti pertanian yang berfikiran mcm graduan lulusan teknologi...keep it up...selamat hari raya...maaf zahir batin....

Tanpa Nama berkata...

Universiti Putra la....